Självklart, det ena utesluter inte det andra.
Om du gör körkortet med båda sätten, är det bra att informera din egen lärare i bilskolan, så att även bilskolan känner till din situation.
När du tar körkortet på båda sätten lönar det sig att fundera på om du ska göra körprovet med bilskolans bil eller med din egen övningsbil.
Hos oss ingår användningen av bilskolans bil vid det första körprovet i kursavgiften. Om ni beslutar er för att göra körprovet med egen bil, ber vi er meddela detta i god tid till er lärare eller vårt kontor. På så sätt kan vi säkerställa att du har hunnit få all nödvändig undervisning från bilskolan före körprovet (t.ex. körningar inom riskidentifieringsutbildningen kan inte ges med undervisningstillstånd), och att vi kan ge dig de intyg som behövs till provet (t.ex. utan intyg över riskidentifieringsutbildningen får du inte delta i körprovet).